Korisnost soje pod znakom pitanja

stockxpertcom_id269295_jpg_8950919a071815de144382974f8ade9fStručnjaci tvrde kako hrana od soje snižava nivo testosterona kod muškaraca, sprečava normalan rad štitne žlezde, prouzrokuje gojaznost i narušava hormonsku ravnotežu

Soja, koja originalno potiče iz Kine, u Evropu je stigla kao egzotična hrana da bi se danas mogla pronaći kao sastavni deo svih svetskih kuhinja i to u najrazličitijim oblicima- od sojinog mleka, pa do kolača i odrezaka od soje, pri čemu čak 60 odsto sve hrane na tržištu u sebi sadrži određeni procenat soje. Godinama je bila na glasu kao hrana koja leči i pomaže čak i kod opakih bolesti poput raka, jača kosti i olakšava tegobe menopauze. No njen status super zdrave namirnice ozbiljno je poljuljan najnovijim istraživanjima koja su pokazala kako ostavlja ozbiljne posledice na zdravlje. Stručnjaci naime tvrde kako hrana od soje snižava nivo testosterona kod muškaraca, sprečava normalan rad štitne žlezde, prouzrokuje gojaznost i narušava hormonsku ravnotežu.
Isto tako, rezultati istraživanja objavljeni u časopisu Journal of Nutrition ukazuju i na to da soja u pripravcima za decu mogu da prouzrokuju probleme kod muške dece.
Sa sojom se ne bi smelo preterivati. Ona je zdrava u malim količinama, ali može da bude jako štetna ako se konzumira u velikim količinama. Jedna mala porcija dnevno, oko 30 grama, idealna je dnevna mera, upozorila je Marylin Glenville, nutricionistkinja i autorka knjige “Nutritional Health Handbook For Women”.

Dodaj komentar