Australijski naučnici su utvrdili da svakodnevno konzumiranje napitaka kao što su čaj i kafa može da smanji rizik od dijabetesa.
Opsežna studija koju su sproveli naučnici sa Instituta za međunarodno zdravlje Univerziteta u Sidneju pokazala je da svakodnevno konzumiranje toplih napitaka kao što su čaj i kafa garantovano smanjuje mogućnost da se dobije opaka bolest dijabetes.
Stručnjaci su utvrdili da ovaj blagotvorni efekat nema veze sa unošenjem sastojka ovih napitaka, pre svega se misli na kofein, pošto su rezultati bili isti i za “običnu” i kafu bez kofeina.
Profesorka Rejčel Haksli i njene kolege istražili su rezultate 18 prethodnih studija, koje su ukupno obuhvatale 472.922 ljudi. Šest studija ticalo se unošenja kafe bez kofeina, a sedam navika pijenja čaja.
Ranije se verovalo da su efekti ovih napitaka zasnovani isključivo na jednom sastojku – kofein, ali Haksli kaže da ova studija pokazuje da bi trebalo uzeti u obzir i magnezijum, hlorogenične kiseline i druge sastojke.
Ljudi koji piju tri do četiri šolje kafe imali su 25 odsto manje šanse da razviju dijabetes tipa dva, od onih koji dnevno ne piju kafu ili konzumiraju manje količine.
Oni koji su unosili kafu bez kofeina svoje šanse su smanjili za 30%, dok ljubitelji čaja svoje šanse za dijabetes smanjuju za 20%.