Većina žena zna da prekomerno sunčanje šteti zdravlju. A, da li ste znale da kremu za sunčanje morate naneti na kožu bar pola sata pre izlaska na sunce? Ove i još neke važne informacije, pročitajte u tekstu koji skledi.
Krema, losion ili mleko za sunčanje moraju se naneti na kožu bar pola sata pre nego što se izložite dejstvu sunčanih zraka. Potrebno je naneti količinu koja je proporcionalna količini dve supene kašike – to je minimum.
Krema za sunčanje je tek jedan deo zaštite od sunca. Mazanje kremom nije dovoljna garancija da nećete izgoreti. Mudro je skloniti se u hlad u periodu od 10 – 16 časova.
Nijedna krema za sunčanje ne nudi 100% zaštitu od UV zraka. Primjera radi, SPF 15 štiti od 93 posto UVB zraka, SPF 30 od 97 posto, a SPF 50 od 98 posto.
Proverite rok trajanja kreme za sunčanje. Nemojte da koristite one kojim je istekao rok.
Istraživanje sa bostonskog Univerziteta potvrđuje da dnevno nanošenje krema za sunčanje može samo po sebi popraviti oštećenu kožu jer zaštita daje priliku da se koža obnovi.
Bez obzira na broj SPF-a ili na ono što piše na kremi, ona se mora iznova nanositi svaka dva sata. Aktivni sastojci počinju se raspadati čim su izloženi sunčevoj svetlosti. Samo spojevi kao što je cinkovog oksid ostaju aktivni i nakon dva sata.
Uz to “vodootpornost” neće izdržati sate plivanja – efekat se postiže najduže 40 do 80 minuta. Zato je potrebno naneti kremu posle plivanja i znojenja.
Sunce ne suši akne – realnost je da će se one na suncu pogoršati. Naša koža reaguje na UV zračenje upalama, te ćete nakon izlaganja suncu imati više akni i crvenila.
Ishrana bogata mesom i mastima, šteti koži. Naučno je dokazano da ljudi koji svakodnevno jedu meso i masnu hranu češće dobiju rak kože nego oni koji je ne konzumiraju.
Kakao u čokoladi podstiče cirkulaciju, dakle i ishranu kože. Nedavna studija pokazala je da dnevna doza kakaoa tokom šest nedelja utiče na kožu tako da ona postaje glatka, opskrbljenija je vodom i manje osetljiva na sunčevo zračenje.
Paradajz štiti kožu od oštećenja nastalih UV zrakama. Istraživači su dokazali da oni ljudi koji jedu samo pet kašika sosa od paradajz dnevno bolje podnose izlaganje UV zrakama od onih koji to ne čine. Ljubitelji paradajza imaju 33% veću zaštitu protiv opeklina, zbog čega imaju i manji rizik za prerano starenje kože i rak kože.
Pre spavanja nanesite noćnu kremu koja sadrži retinol. Retinol je sastojak koji stimuliše ćelije kože da proizvode više kolagena, što pomaže u ublažavanju malih bora i mrlja na koži. Ali, valja znati i to da je retinol osetljiv na sunčevu svjetlost – zato ga je najbolje nanositi samo uveče.