Naučnici su došli su do logičnog i veoma dobrog zaključka. Naime, ako roditelj ponudi detetu vino uz obrok, manja je verovatnoća da će se dete u kasnijim godinama odati alkoholu.

Deca kojima se ponudi vino uz obrok manje su sklona vikend opijanjima kasnije u životu nego njihovi vršnjaci koji ne piju alkoholne napitke sa svojom porodicom, piše u studiji na stranicama časopisa Addiction, Research and Theory.
Američki naučnici intervjuisali su 80 adolescenata iz Italije starosne dobi od 16 do 18 godina, te 80 mladih Italijana od 25 do 30 godina, a svi su bili iz po vinu poznatih italijanskih regija - Abruzzo i Umbria.
Oni koji su tokom odrastanja konzumirali alkohol uz obroke imali su daleko manje šanse da ikad popiju pet ili više alkoholnih napitaka zaredom, i manje šanse da se opijaju.
Ali, ako ikad i postanu alkoholičari, opijanje počnu kasnije nego njihovi vršnjaci.
Francuzi i Italijani najpoznatiji su među Mediterancima po tome što svoje mlade ohrabruju na umereno ispijanje vina – pa ipak među njima nema velikog broja alkoholičara. S druge strane, Irci, Britanci i Rusi poznati su po neumerenom ispijanju alkohola.
Deca u Italiji, jer piju kod kuće, smatraju da je konzumiranje alkohola normalan deo porodičnog života, sugerišu u novoj studiji. Mladi u svojoj kulturi uče da piju odgovornije nego njihovi vršnjaci u SAD-u koji alkohol ne povezuju sa porodičnim moralom i vaspitanjem nego ga povezuju sa buntom.